?>
+      -      رنت ماشین      دستگاه سم زدایی      نهال پسته پیوندی      دانلود تراست والت      نگین روز      روز ۱۰۰      -      *      +      -      قیمت خرید بیسیم      -      -      -      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      +      -      *      استخر پیش ساخته      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
همسرداري

همسرداري
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 309
دیروز : 195
افراد آنلاین : 5
همه : 109482
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

دروس ضروري براي شروع آموزش به كودكان بسيار خردسال- و چگونگي انجام آن
 به عنوان والدين، مهارت هاي بسياري وجود دارد كه ما نياز داريم و مي خواهيم كه به كودكانمان آموزش دهيم. اغلب ما بر موارد پايه اي مانند آموزش دادن به كودك كه چگونه به تنهايي خودش غذا بخورد و يا لباس بپوشد، چگونه بند كفشش را ببندد، چگونه حساب كند، بخواند و يا بنويسد شروع مي كنيم. با اين همه، مهارت هاي پايه اي وجود دارند كه براي كودكان ما ضروري هستند تا بتوانند هر چه بيشتر مستقل شوند. اما همانگونه كه ناتاليا دنيلز، روانشناس كودك، مطرح مي كند، همانطور كه ما به كودكانمان مهارت هاي عملي را ياد مي دهيم، ممكن است ديگر مهارت هايي را كه به همان اندازه از اهميت برخوردارند را فراموش كنيم مانند هوش عاطفي. “كودكان همواره به همراه همدلي، عطوفت و مهرباني متولد نمي شوند. اين مهارت ها بايستي به آنها ياد داده شود، پرورانده شود و رشد داده شوند. دنيلز همچنين مي گويد كه ما مي توانيم بذر اين مهرات ها را هر چه زودتر در زمان نوزادي در آنها بكاريم.
براي شروع دنيلز پيشنهاد مي كند كه به كودكان كمك كنيم تا براي احساسات خود عناويني انتخاب كنند (از كم تا زياد)و به آنها ياد دهيم چگونه اعمالشان بر ديگران تاثير مي گذارد. به عنوان مثال، شما ممكن است بگوييد: “هر زماني كه اسباب بازي هايت را با دوستت به اشتراك بگذاري، او را خيلي خوشحال كرده اي” يا “زماني كه تو آن اسباب بازي را از او مي گيري، ممكن است ناراحت شود”. سوم اينكه، به علت اينكه كمك به ديگران روشي قدرتمند براي ايجاد مهرباني است، به كودك خود ياد دهيد تا كارهايي مانند نگهداشتن در براي ديگران و كمك به خواهر و برادرهايشان را انجام دهند. در ذيل شما دروس ضروري ديگري براي شروع آموزش به كودك خود، از همين الان مي توانيد ببينيد و همچنين جزئياتي در مورد نحوه ي انجام آن.
به كودك خود ياد دهيد كه او توانمند با صلاحيت است. به فرزند خود اجازه دهيد تا كارهاي بيشتري را خودش به تنهايي انجام دهد. دكتر جان دلفي، يك روانشناس باليني و نويسنده ي كتاب”پدر و مادر در دسترس” و همچنين تهيه كننده پادكست “بهتر” به همكاري همسرش، مي گويد اين به اين علت است كه هر چه شما كار كمتري براي آنها انجام دهيد، آنها به همان اندازه بيشتر ياد مي گيرند كه خميرمايه شان چيست.
“اين هديه هم ارزشمند و هم قابل تعويض است. كودكان حس صلاحيت و شايستگي را تا آخر عمر حفظ خواهند كرد. دلفي والدين را به ، به چالش كشاندن كودكان براي انجام چيزهايي كه به طور معمول انجام نمي دهند، تشويق كرده است- مانند انجام كارهاي خشك شويي، شست و شوي ظروف، مشاركت در مكالمات بزرگترها در مورد سياست و يا مذهب، حل مشكلات  كامپيوتري و حتي كمك به تعمير موتور يك ماشين. “آنها را به اين فضاها دعوت كنيد. شما از آنچه كه قادر هستند انجام دهند، شگفت زده خواهيد شد”.
ناتاليا ون ريكورت، MSW، ACC، يك مددكار اجتماعي و مربي دوره هاي زندگي كه در مربي گري ADHD و خانواده متخصص است گفته است كه به كودكان خود ياد دهيد احساسات خود را بفهمند و با آن كنار بيايند. والدين اغلب به كودكان خود مي گويند آرام باش، درست رفتار كن يا بهتر رفتار كن و وقتي كه كودكان به طرز اجتناب ناپذيري اين كارها را انجام نمي دهند، خسته و دلسرد مي شوند. “آنچه كه كودكانتان به شما نمي گويند اين است كه آنها در مورد اين كه اين چيزها واقعا به چه مفهومي هستند، هيچ ذهنيتي ندارند، چه برسد به اينكه اين كارها را به مرحله ي عمل برسانند”. دوباره، به كودكتان لغاتي براي احساساتشان بددهي. اگر انها شروع به برون ريزي كنند، روي دو زانوي خود نشسته و به آنها بگوييد “من مي توانم ببينم كه تو واقعا خسته هستي” يا “من مي دانم كه جدا نااميد شده اي” يك نمودار احساسات را زماني كه آرام هستند با آنها مرور كنيد.


جنين هالوران، يك مشاور بهداشت رواني و بنيانگذار مهرات هاي مقابله براي كودكان، همچنين بر اهميت آموزش در مورد احساسات تاكيد مي كند. كودكانتان را تشويق كنيد تا تشخيص دهند كه چه زماني احساس شادي، و يا غم دارند “چه چيزي باعث وشحالي تو مي شود؟ زماني كه چنين حسي داريف بدنت چه احساسي دارد؟ چهره ات چگونه مي شود؟”.  هالورن، نويسنده كتاب كار مهارت هاي مقابله براي كودكان، همچنين گفته است كه مطالعه كردن و تماشاي تلويزيون فرصت هاي خوبي براي شناسايي احساسات هستند. ممكن است شما سوالاتي نظير اين بپرسيد: “به نظر تو زماني كه اين اتفاق افتاد، الينا چه احساسي داشت؟ اگر اين اتفاق براي تو مي افتاد چه حسي به تو دست مي داد؟ در مورد چهره و بدن كوانتين چه فكري مي كني؟ در مورد احساسات او چه فكري مي كني؟”. به كودك خود مهرات هاي مقابله را آموزش دهيد. اقدامات مختلفي را بر روي نمودار و كارت هاي فهرست قرار دهيد به طوري كه كودكتان اينها را آرامش بخش و يا لذت بخش بداند مانند انجام كارهاي پرشي، يك برنامه تفريحي كوتاه، بازي با حيوانات خانگي، بيرون رفتن و گوش دادن به موسيقي. “زماني كه حس مي كنيد كودكتان زياد از حد تحت تاثير قرار گرفته و آشفته شد، او را ملزم كنيد تا يك مهارت مقابله را براي بكارگيري انتخاب كند.


زماني كه كودكتان دچار آشفتگي مي شود، ون ريكورت پيشنهاد مي كند كه بر آن چيزي كه رفتارشان منتقل مي كند و يا مهارتي كه آنها كم دارندف تمركز كنيد. به عنوان مثال، زماني كه شما از آنها مي خواهيد تا اسباب بازي هايشان را تميز كنند، ناراحت مي شوند. شايد علت اين است كه آنها با انجام چنين كار بزرگي مواجه شده اند و هيچ سر نخي ندارند كه چگونه مي بايست شروع به اين كار كنند.
اگر كودكتان كمي بزرگ تر است، مي توانيد با او در مورد اين كه چه چيزي باعث سختي تميزكاري مي شود و اين كه چه كاري ممكن است براي آسان تر كردن آن انجام داد، مي توانيد صحبت كنيد و همچنين شما مي توانيد تقسيم كارها را به گام هاي كوچك تر مانند تميزكاري قطعات در ابتدا و سپس جمع و جور كردن وسايل هنري را براي او مدلسازي كنيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-نكات مهم براي تدريس به كودكان


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۴:۲۵ ] [ دكتر غلامي ]

تاثير تغذيه در بيش فعالي چه مي باشد؟ آيا آنچه مي خوريد به توجه، تمركز و يا بيش فعالي كمك مي كند؟ هيچ دليل علمي واضحي وجود ندارد كه اختلال بيش فعالي و كمبود توجه در اثر رژيم يا مشكلات غذايي بوجود مي آيد.
ولي تحقيقات نشان داده اند كه غذاهاي مشخصي حداقل مي توانند در تاثير تغذيه در بيش فعالي نقش داشته باشند. بنابراين آيا اين غذاها چيزهاي خاصي هستند كه اگر شما اين شرايط را داشته باشيد نبايد بخوريد؟ و يا اگر فرزند شما دچار مشكل كمبود توجه و بيش فعالي باشد نبايد بخورد و آنچه مي خورد را بايد تغيير دهيد؟
در اينجا پاسخ به سوالات شما درباره حذف رژيم غذايي، مكمل هاي غذايي، و تاثير تغذيه در بيش فعالي با كمك مشاوران متخصص پاسخ داده مي شود. در صورتي كه سوالي داريد در انتهاي متن مي توانيد آن را مطرح كرده تا متخصصان ما در سريع تر زمان ممكن به آن پاسخ دهند.
 اختلال نقص توجه و بيش فعالي چيست؟اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) شايع ترين اختلال دوران كودكي است كه تخمين زده مي شود ۲ تا ۱۸٪ از كودكان را تحت تاثير قرار دهد . علائم اصلي مرتبط با ADHD شامل سطوح نامناسب بيش فعالي، تكانشگري و بي توجهي است.
ADHD همراه با ساير مشكلات سلامت روان مانند اضطراب و اختلالات خلقي، از جمله افسردگي، افكار خودكشي و اختلال دوقطبي ظاهر مي شود و اغلب به ويژه با مشكلات ضد اجتماعي مانند اختلال سلوك و اختلال نافرماني مقابله اي همراه است. در اين شرايط ADHD مي تواند منجر به رفتار ضد اجتماعي، سوء مصرف مواد و اختلال شخصيت مرزي در اواخر نوجواني و بزرگسالي شود.
علاوه بر اين، ADHD با نقايص شناختي نيز مرتبط است. تخمين زده شده است كه يك چهارم اين كودكان داراي ناتواني هاي يادگيري خاص در رياضيات، خواندن، يا املا هستند. مشكلات توجه با تاخير در عملكرد شناختي كلي، مهارت هاي زباني ضعيف و سازگاري ضعيف در كلاس همراه مي باشد.
رفتار مخرب، انضباط ضعيف، حواس‌پرتي مي‌تواند تأثير نامطلوبي بر خانواده‌ها، روابط، تعاملات اجتماعي و عزت‌نفس و عملكرد مدرسه كودكان بگذارد.
چه غذاهايي براي كودكان بيش از حد فعال مضر استتاثير تغذيه در بيش فعالي شامل غذاهايي مي باشد كه شما مي خوريد و يا هر مكمل غذايي كه شما مصرف مي كنيد. به طور ايده آل عادات غذايي شما به كاركرد بهتر مغز كمك مي كند و اين علائم را كاهش مي دهد مثل بي خوابي و يا عدم تمركز.
ممكن است در مورد تاثير تغذيه در بيش فعالي شنيده باشيد، موارد غذايي زير تاثير تغذيه در بيش فعالي  را نشان مي دهند و بايد به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد:
تاثير تغذيه در بيش فعالي: فرض بر اينست كه برخي از غذاهايي كه شما مي خوريد ممكن است علائم را بهتر يا بدتر نمايند. هم چنين ممكن است خيلي از مواد غذايي كه نمي خوريد به بهبود علائم شما كمك كنند.
رژيم مكمل غذايي: با اين برنامه شما ويتامين ها، مواد معدني و يا ساير مواد غذايي را به تغذيه خود اضافه مي كنيد، اين ايده به گونه اي است كه مي تواند به شما كمك كند چيزي را كه از طريق غذا خوردن نمي توانيد كسب كنيد جبران نماييد. پيشنهاد دهندگان اين نوع رژيم هاي غذايي بر اين باورند كه اگر مقدار كافي از اين مواد غذايي را نداشته باشيد ممكن است علائم شما تشديد گردد اين نشانه تاثير تغذيه در بيش فعالي مي باشد.
رژيم هاي غذايي حذفي: اين رژيم غذايي شامل نخوردن غذاها يا مواد غذايي مي باشد كه فكر مي كنيد منجر به رفتارهاي خاصي شده يا علائم را بدتر مي كنند.
تاثير تغذيه در بيش فعالي: درباره رژيم هاي غذايي بيش فعالي تحقيق زيادي نشده است. داده ها محدود هستند و نتايج تركيبي مي باشند. علي رغم اين مطلب متخصصان عرصه سلامت بر اين باورند كه آنچه كه شما مي خوريد و مي نوشيد مي تواند نقشي را در كمك به اين علائم ايفا نمايد.
بهترين صبحانه براي كودكان بيش فعاليكي از متخصصان به نام ريچارد سان مي گويد: هر آنچه كه براي مغز خوب باشد تقريبا براي بيش فعالي نيز خوب است. ممكن است خواهان خوردن اين موارد باشيد:
يك رژيم غذايي با پروتئين بالا، لوبياها، پنير، گوشت و خشكبار مي تواند منبع خوبي براي پروتئين باشند، اين غذاها را در صبح و بعد از وعده هاي مدرسه بخوريد. اين موضوع مي تواند تمركز را بهبود بخشيده و ممكن است باعث اثربخشي دارو درماني در دراز مدت شود.
موادي كه در زير آمده اند را كاهش دهيد:
شكلات، شربت، ذرت، عسل، شكر، محصولاتي كه از گندم سفيد، برنج سفيد و سيب زميني مي توانند تاثير تغذيه در بيش فعالي داشته باشد و بهتراست كه مصرف اين موارد را كاهش دهيد.
افزايش كربوهيدرات هاي پيچيده تر: اين موارد خوب هستند؛ مقدار زيادي سبزيجات و ميوه را مصرف كنيد كه شامل پرتقال، نارنگي، گلابي، گريپ فروت، سيب و كيوي مي باشد. اين نوع غذاها را در هنگام عصر مي تواند به كودك كمك كند تا بخوابد و خواب راحت تري داشته باشد علاوه بر اين تاثير تغذيه در بيش فعالي را كاهش مي دهد و كودك را ارام تر مي سازد. از طرفي مصرف غذاهاي فست فودي و نامناسب مي تواند باعث تشديد تاثير تغذيه در بيش فعالي شود.


افزايش اسيدهاي چرب داراي امگا۳: مي توانيد اين مواد را در ماهي تن، قزل آلا و ساير ماهي هاي سفيد آب سرد پيدا كنيد. گردوها، آجيل برزيل، روغن زيتون و كانولا غذاهاي ديگري هستند كه اين مواد را در خود دارند. هم چنين مي توانيد مكمل اسيد چرب داراي امگا۳ مصرف نماييد.
مولتي ويتامين و بيش فعاليبرخي از كارشناسان مي گويند افراد بيش فعال بايد هر روز ۱۰۰ % مكمل هاي معدني و ويتامين دريافت كنند. ساير كارشناسان تغذيه معتقدند افرادي كه رژيم غذايي عادي و متعارف دارند نيازي به مكمل هاي مغزي و ويتامين ندارند. كارشناسان مي گويند شواهد كافي مبني بر اين كه مكمل هاي معدني و ويتامين ها به ناهنجاري هاي همه كودكان كمك مي كنند و باعث افزايش تاثير تغذيه در بيش فعالي مي شوند وجود ندارد.
گرچه مولتي ويتامين ممكن است براي كودكان، نوجونان و افراد بالغ كه رژيم غذايي نامناسب دارند مفيد باشد، دوز زياد ويتامين ها مي تواند سمي باشد، پس از آن ها اجتناب كنيد.
علائم بيش فعالي از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. اگر نيازمند دريافت مكمل هستيد از نزديك با پزشكان در ارتباط باشيد تا تاثير تغذيه در بيش فعالي را كاهش دهيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-تاثير تغذيه در بيش فعالي + چه ويتاميني باعث بيش فعالي مي شود


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۱۶:۳۵ ] [ دكتر غلامي ]

اختلال خواب
هر انسان يك سوم زندگي خود را در خواب است. وﻗﺘـﻲ اﻓﺮاد در ﺣﺎل ﺧﻮاب هستند، ﻣﻐﺰشان ﻓﻌﺎل اﺳـﺖ و ﻓﻌـﺎﻟﻴت مغز ﺑﺮاي ﻫﻤﻪ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎي ﺑﺪن لازم است.
خواب و خوب خوابيدن يك نياز مهم و بسيار ضروري در زندگي است كه سبب سلامت جسمي و روحي فرد مي شود.
البته رابطه ي خواب خوب و سلامت جسمي و روحي يك رابطه ي دو سويه است.
يعني همانطور كه خواب كافي و مناسب سبب سلامت جسمي و روحي مي شود، سلامت و يا مشكلات جسمي يا روحي نيز در كيفيت خواب تاثير گذار است.
از جمله فوايد خوابتقويت حافظهبهبود يادگيريرشد شناختي (افزايش تمركز)سلامت رواني (كاهش استرس)بهبود عملكرد سيستم ايمني و رشدترميم جسماني (ثابت نگه داشتن وزن بدن)پيامدهاي اختلال خوابضعف حافظهبي حوصلگيكاهش كيفيت كارو…از جمله تاثيرات مشكلات روحي بر كيفيت خواب نيز وجود اختلالات اضطرابي و افسردگي است كه سبب اختلال در خواب مي شوند.
برخي از مشكلات جسمي از قبيل آسم، پركاري يا كم كاري تيروئيد، بيماري‌هاي نورولوژيك همچون پاركينسون و آلزايمر، آرتروز و ضربان قلب هم در بروز اختلالات خواب تأثير دارند.
وقتي فردي خواب طبيعي نداشته باشد مي گوييم دچار اختلال خواب شده است.
اختلال خواب يكي از مشكلاتي است كه معمولا افراد كم وبيش با آن مواجه هستند اما مي توانيم با شناخت نشانه ها و علت هاي اختلال خواب تا حد زيادي آن را برطرف كنيم.
لازم است اين را نيز بدانيم كه توجه به اين نشانه ها زماني مهم است كه مدت زمان قابل ملاحظه اي وجود داشته باشند و به دفعات نسبتا زيادي روي دهند و باعث شوند كه فرد دچار ناراحتي و آشفتگي شود.
اختلالات خواب  به دو دسته ي كلي بد خوابي ها (ديس سومنيا) و كژ خوابي ها (پاراسومنيا) تقسيم مي شوند.
افراد مبتلا به ديس سومنيا كمتراز حد لازم، بيشتراز حد لازم و يا در زمان نامناسب ميخوابند اما خود خواب آنها نرمال است.
در پاراسومنيا  كميت و كيفيت و زمان بندي خواب اساسا نرمال است.
اما در طول خود خواب يا در طول زمان هايي كه فرد در حال به خواب رفتن يا بيدار شدن است رويدادهاي غير عادي حركتي و شناختي رخ مي دهد، مانند: كابوس و سندرم پاهاي بي قرار.
انواع بدخوابي ها (ديس سومنيا)اختلال بي خوابي (اينسومنيا)از جمله نشانه هاي اختلال بي خوابي مشكل در آغاز و شروع خواب است.
يعني فرد به سختي به خواب مي رود و زماني هم كه به خواب مي رود در حفظ خواب مشكل دارد و مدام در طول خواب بيدار مي شود.
بيدار شدن صبح زود و مشكل در به خواب رفتن دوباره نيز از جمله نشانه هاي بي خوابي است.
اختلال پرخوابي (هايپرسومانيا)فرد در طول روز چندين بار مي خوابد يا چرت ميزند و خواب اصلي فرد هرروز بيش از۹ ساعت طول ميكشد اما خستگي اورا رفع نمي كند و بعد از بيدار شدن از خواب سرحال و هوشيار نيست.
به طور كلي خواب آلودگي وي باعث اختلال در عملكرد شغلي و اجتماعي فرد شده است.
حمله خواب (ناركولپسي)به هجوم آوردن خواب حمله ي خواب مي گويند.
اين هجوم چنان شديد است كه شخص در هر موقيعتي مانند راه رفتن، حرف زدن، رانندگي يا تدريس نمي تواند مقاومت كند و كنترل ماهيچه ها را از دست مي دهد و به خواب مي رود.
حمله ي خواب ممكن است چندبار در روز تكرار شود و از چند ثانيه تا ۳۰ دقيقه طول بكشد.
توهم ، خشكي زدگي (كاهش يا از دست دادن حركت عضلاني) و فلج خواب (ناتواني در حرف زدن و حركت كردن و حتي نفس كشيدن) از جمله نشانه هاي همراه با حمله خواب است.
وقفه تنفسي در خواب (آپنه ي خواب)قطع خواب كه سبب خواب آلودگي زياد و يا بي خوابي مي شود و اين خواب آلودگي از يك اختلال تنفسي ناشي مي شود.


قطع و يا كاهش جريان هوا در ناحيه ي بيني و دهان كه بيشتر از ۱۹ ثانيه طول مي كشد.
اين اتفاق در هر ساعت حداقل ۵ بار و در طول شب حداقل ۳۰ بار اتفاق مي افتد.
اختلال خواب و بيداري ريتم شبانه روزيمشخصه ي اصلي اين اختلال مختل شدن دايمي و مكرر خواب است.
اين اختلال بر اثر تغيير ريتم شبانه روزي و يا عدم هماهنگي بين ريتم هاي شبانه روزي و برنامه ي خواب_بيداري، كه محيط فرد يا برنامه ي كاري يا اجتماعي ايجاب مي كند، ايجاد مي شود.
انواع كژخوابي ها (پاراسومنيا)اختلال برانگيختگي خواببيدار شدن مكرر از خواب  همراه با خواب گردي.
اين افراد در حين خوابگردي چهره اي فاقد احساس و چشمهايي خيره دارند  و به تلاش ديگران براي بيدار كردنش واكنشي نشان نمي دهند.
وحشت شبانهفرد به طور ناگهاني و همراه با ترس شديد و تنفس سريع و تعرق زياد از خواب بيدار مي شود و به تلاش ديگران براي آرام كردنش پاسخي نمي دهد.
همچنين روياها را به خاطر نمي آورد و نسبت به دوره اي كه اتفاق افتاده دچار فراموشي مي شود.
كابوسديدن روياهاي ترسناك و خطرناك در حين خواب ، بيدار شدن مكرر از خواب و ياد آوري دقيق روياها.
بعضي تمام عمر دچار كابوس هستند و بعضي ها هنگام استرس و بيماري دچار كابوس مي شوند.
هرچه استرس زندگي بيشتر باشد كابوس ها هم بيشتر مي شوند.

منبع:كانون مشاوران ايران-اختلال خواب


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۱۲:۰۳ ] [ دكتر غلامي ]

جملاتي كه نبايد به كودكان گفت كمك مي كند كه با فرزندان خود رابطه بهتري داشته باشيد.
شايد فرزندانتان زياد با شما ارتباط برقرار نمي كنند و بيشتر وقت خود را در اتاق خود مي گذرانند و به گوشي هوشمند يا رايانه خود مي چسبد. مي خواهيد دليل آن را بدانيد؟
جملاتي كه نبايد به كودكان گفتاين به خاطر نحوه صحبت والدينشان با آن هاست.  بنابراين در اينجا ليستي از ۱۵ چيز كه والدين بايد به فرزندان خود نگويند آورده شده است:
۱.«تو هميشه…» يا «تو هرگز…»آيا تا به حال يكي از موارد زير را به فرزندان خود گفته ايد، اين جملاتي كه نبايد به كودكان گفت بسيار مهم مي باشد بنابراين از گفتن آن ها خودداري كنيد:
«تو هميشه دير از خواب بيدار مي شوي.»«تو هميشه راه آسان را انتخاب مي كني.»«تو هميشه در مدرسه دچار مشكل مي شوي.»«تو هرگز تكاليف خود را به موقع انجام نمي دهي.»«تو هيچ وقت كارهايت را به موقع انجام نمي دهي.»«تو هرگز لباس هاي خود را در سبد لباسشويي قرار نمي دهي.»وقتي از جملاتي كه نبايد به كودكان گفت مانند “تو هميشه…” يا “تو هرگز…” استفاده مي كني، فرزندانت حالت تدافعي پيدا مي كنند و مكالمه را به بحث تبديل مي كنيد.
از اين گذشته حتما مواردي وجود دارد كه تكاليف خود را به موقع انجام مي دهد به جاي اينكه آن ها را سرزنش كنيد وقتي كار خود را درست انجام مي دهند از آن ها قدرداني كنيد.
بنابراين روش زير را امتحان كنيد.


مواردي را بيان كنيد كه فرزندان شما نمي توانند آن ها را رد كنند. براي مثال، به فرزندتان بگوييد: «در هفته گذشته، سه بار، نيم ساعت دير بيدار شدي و اين باعث شد دير به مدرسه برسي بنابراين بهتراست كه در مورد آن صحبت كنيد.»

جملاتي كه نبايد به كودكان گفت 
۲. از كار خودت خجالت بكشبه عنوان والد، هدف اين نيست كه فرزندانتان را براي رفتارشان مقصر بدانيد. بلكه هدف تربيت آن ها براي رعايت ارزش و قانون مي باشد.
به جاي گفتن اينكه بايد براي كاري كه انجام داده است او را خجالت زده كنيد بهتر است كه در مورد رفتارش با او صحبت كنيد.
۳. “كار خوب!”مطالعات نشان مي دهد كه در روابط سالم، نسبت نظرات مثبت به نظرات منفي تقريباً ۱ به ۶ مي باشد.
اما متاسفانه در بسياري از خانواده ها اين نسبت برعكس مي باشد. اين بدين معني است كه نظرات منفي بسيار بيشتر از نظرات مثبت است و جملاتي كه نبايد به كودكان گفت بيش از اندازه به كار مي رود. به اين ترتيب، محيط خانه متشنج و گاهي پر از دعوا و درگيري مي باشد. پس بهتر است هر چند وقت يكبار از فرزندان خود تمجيد كنيد.
براي اينكه ستايش معنادار باشد، بايد چيز مشخصي تعيين كنيد و براي آن از او قدرداني كنيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-جملاتي كه نبايد به كودكان گفت| ۲۵ چيزي كه آينده كودك را تباه مي كند


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۱۵:۰۸ ] [ دكتر غلامي ]

فاوت اختلال پيش از قاعدگي و سندرم پيش از قاعدگي بسيار مهم مي باشد اكثريت زناني علائم قبل از قاعدگي را در يك يا دو هفته قبل از پريود تجربه مي كنند.
اين سندرم كه به عنوان سندرم پيش از قاعدگي (PMS) شناخته مي شود، مي تواند شامل تغييرات خلق و خو، نفخ، خستگي، سردرد و گرفتگي عضلات باشد.
در اينجا بايد توجه داشت كه با وجود اينكه PMS لذت بخش نيست، فرد را ناتوان نمي كند و فرد هنوز قادر به انجام كارهاي خود مي باشد.
اما براي برخي از افراد، هفته ها و روزهاي قبل از پريود ممكن است شخصيتي غيرقابل تحمل پيدا كنند. هنگامي كه علائم شديد شده و زندگي روزمره فرد را بهم بريزد ديگر فقط PMS نيست.
اين اختلال نارسايي پيش از قاعدگي (PMDD) است و بين ۳ تا ۸ درصد از زنان را در سال هاي باروري تحت تاثير قرار مي دهد. خوشبختانه، PMS و PMDD را مي توان از طريق درمان مناسب مديريت كرد.
‌‌‌ سندرم پيش از قاعدگي (PMS) چيست؟PMS يا سندرم پيش از قاعدگي مجموعه‌اي از علائم فيزيكي و احساسي است كه بسياري از افراد در هفته‌ها و روزهاي قبل از قاعدگي تجربه مي‌كنند.
علائم فيزيكي PMS مي تواند شامل سردرد، نفخ يا اسهال، گرفتگي عضلات و درد سينه باشد. از نظر احساسي، فرد مبتلا به PMS ممكن است تغييرات خلقي، غم يا تحريك پذيري را تجربه كند.
ويژگي اصلي سندرم پيش از قاعدگي چرخه‌اي بودن آن است. اين بدين معناست كه مي توان انتظار داشت كه علائم قبل از هر قاعدگي پس از تخمك گذاري شروع شود و با اولين روز پريود به پايان مي رسد.
اگرچه سندرم پيش از قاعدگي بسيار رايج است، پزشكان و دانشمندان هنوز به طور كامل نمي‌دانند كه چه چيزي باعث آن مي‌شود و چرا افراد سندرم پيش از قاعدگي را به درجات مختلف تجربه مي‌كنند.
اما احتمالاً به تغييرات استروژن و پروژسترون مرتبط است، دو هورموني كه در طول فاز لوتئال به شدت تغيير مي‌كنند.
به نظر مي رسد اين تغييرات با علائم PMS مرتبط باشد. به عنوان مثال، ما مي دانيم كه سطوح بالاي استروژن باعث درد سينه مي شود و سردردهاي قاعدگي با قطع استروژن مرتبط است.

سندروم پيش از قاعدگيPMDD چيست؟PMDD يا اختلال نارسايي پيش از قاعدگي كمتر شايع است. PMDD يك اختلال افسردگي رواني قابل تشخيص است كه در راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات رواني، ويرايش پنجم (DSM-5) آورده شده است.


علائم PMDD۱۱ علامت PMDD وجود دارد و فرد براي اينكه مبتلا به آن تشخيص داده شود، بايد حداقل پنج مورد از علائم زير را تجربه كند. اين علائم عبارتند از:
احساس افسردگي يا نااميدياحساس اضطراب يا سرگيجهنوسانات خلقي شديداحساس عصبانيت يا تحريك پذيريكاهش علاقه به سرگرمي ها و دوستي هامشكل در تمركزخستگيتغيير در اشتها يا هوس غذايي خاصمشكل خواباحساس از دست دادن كنترلعلائم فيزيكي شامل حساسيت سينه، سردرد، درد و نفخمانند PMS، آنچه PMDD را از ساير اختلالات خلقي متمايز مي كند اين است كه به طور مداوم در فاز لوتئال رخ مي دهد. اگر فردي علائم خود را در طول ماه و نه تنها قبل از پريود خود تجربه مي كند، PMDD را تجربه نمي كند.
PMDD در طول يك يا دو هفته قبل از قاعدگي رخ مي دهد و سپس يك يا دو روز پس از شروع قاعدگي متوقف مي شود. در مقايسه با افسردگي عمومي، PMDD در نوسان است.
علائم فيزيكي كه اغلب با PMDD همراه است، آن را از افسردگي عمومي جدا مي‌كند، اگرچه همه افراد مبتلا به PMDD علائم فيزيكي را تجربه نمي‌كنند.
تفاوت هاي كليدي بين PMS و PMDD چيست؟علائم سندرم پيش از قاعدگي و PMDD ممكن است با هم همپوشاني داشته باشد و اين مي‌تواند تشخيص اينكه كدام يك را تجربه مي‌كند، دشوار مي‌كند.
با اين حال  تفاوت اصلي بين PMS و PMDD در شدت علائم مي باشد. PMDD، با زندگي روزمره تداخل مي‌كند و مي تواند بر بهره وري كاري، روابط و فعاليت هاي روزمره افراد تاثير بگذارد.
بسياري از افراد مبتلا به اختلال نارسايي پيش از قاعدگي احساس مي كنند كه كنترل خود را از دست مي دهند و تغييرات خلق و خوي آن ها شديدتر از افراد مبتلا به PMS است و مديريت احساسات را براي اين افراد سخت مي كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-تفاوت اختلال پيش از قاعدگي و سندرم پيش از قاعدگي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۲۷:۲۸ ] [ دكتر غلامي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب