?>
+      -      رنت ماشین      دستگاه سم زدایی      نهال پسته پیوندی      دانلود تراست والت      نگین روز      روز ۱۰۰      -      *      +      -      قیمت خرید بیسیم      -      -      -      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      +      -      *      استخر پیش ساخته      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
همسرداري

همسرداري
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 299
دیروز : 195
افراد آنلاین : 3
همه : 109472
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

علاقه مند كردن كودك به مدرسه دغدغه بسياري از والدين مي باشد. آيا كودك شما در برابر مدرسه رفتن مقاومت مي كند؟ مشق هاي خود را به موقع انجام نمي دهد؟
 روش هاي علاقه مند كردن كودك به مدرسهنگران نباشيد نكات زير در مورد كمك به بچه ها به لذت بردن از مدرسه است و به شما و همسرتان كمك مي كند تا بتوانيد علاقه مند كردن كودك به مدرسه را تجربه كنيد:
۱.خانه خود را پر از كتاب كنيد
خانه‌هاي پر از كتاب سطح تحصيلي كودك را به طور متوسط ​​۳.۲ سال افزايش مي‌دهند. صرفاً داشتن كتاب در خانه (۵۰ كتاب ايده آل است) براي تعيين اهميت مطالعه و علاقه مند كردن كودك به مدرسه كافي مي باشد.
امانت گرفتن كتاب از كتابخانه (هر چند با ارزش باشد) كافي نيست . اين واقعيت كه والدين به اندازه كافي كتاب ها را در اولويت قرار مي دهند تا فضايي براي آن ها در خانه ايجاد كنند، چيزي است كه به بچه ها كمك مي كند تا از مدرسه و ارتباط با كتاب لذت ببرند.
لازم نيست ۵۰ كتاب را باهم بخريد، اما شروع به برنامه ريزي براي كتابخانه شخصي خود در خانه كنيد. اگر قفسه داريد، بخشي را كه به كتاب هاي كودكان اختصاص دهيد. اگر نه، يك قفسه ساده براي كودكان به اتاق آن ها اضافه كنيد.
سپس او را به كتاب فروشي برده و به عنوان هديه براي او كتاب بگيريد. به او اجازه دهيد تا كتابي كه مي خواهد را انتخاب كند.
۲. مراقب نحوه صحبت خود در مورد مدرسه باشيد
همه مردم از تعطيل شدن مدارس در آخر هفته ها يا تعطيلات خوشحال مي شوند همين خوشحالي به كودك نشان مي دهد كه مدرسه چيز خوبي نمي باشد.
بنابراين، از خود بپرسيد: چگونه با فرزند خود در مورد مدرسه صحبت مي كنم؟
آيا به او مي گوييد« يك خبر خوش فردا تعطيل است و مدرسه اي در كار نيست؟»
اين تصميمات كوچك تعيين مي كند كه آيا مدرسه براي خانواده شما مهم است يا بايد از آن دوري كرد. البته آخر هفته‌ها سرگرم‌كننده هستند، زيرا ما مي‌توانيم تمام روز را با يكديگر معاشرت كنيم و دير از خواب بيدار شويم. اما مراقب باشيد كه چگونه در مورد مدرسه صحبت مي كنيد و مطمئن شويد كه آن را منفي نشان نمي دهيد.
علاقه مند كردن كودك به درس۳. در تعطيلات مدرسه به يادگيري ادامه دهيدچه چند هفته تعطيلات عيد و چه طولاني مدت در تابستان، زماني كه فرزندتان در مدرسه نيست، نوعي «برنامه درسي» جذاب براي او فراهم كنيد تا اهميت علاقه مند كردن كودك به مدرسه را به او نشان دهيد.
البته، بچه ها تقريباً هميشه در حال يادگيري هستند، از هر لحظه بازي تا درس خواندن هميشه ياد مي گيرند. با اين حال، بسياري از تابستان‌هايم را به ياد مي‌آورم كه بعدازظهرها تلويزيون تماشا مي‌كردم و زماني كه مي‌توانستم بيشتر درگير كتاب و يادگيري باشم.
نبايد برنامه سخت و دشواري داشته باشيد زيرا خانه مدرسه نيست. اما يادگيري هرگز نبايد كنار گذاشته شود.
۴. قوانيني را در خانه در مورد مدرسه وضع كنيدآيا در مورد مسواك زدن دو بار فكر مي كنيد؟ احتمالا نه. شما بايد هر روز صبح و شب دندان هاي خود را مسواك بزنيد، بعد از استفاده از دستشويي دست هاي خود را بشوييد و قبل از خواب چراغ ها را خاموش كنيد.
اين قدرت عادات و كارهاي روزمره است و همين امر را مي توان در مدرسه نيز به كار برد.
به عنوان مثال، مي توانيد يك برنامه روتين بعد از مدرسه ايجاد كنيد كه شامل يك ميان وعده و چند دقيقه تكاليف درسي باشد. اطمينان حاصل كنيد كه فرزندتان ميز خود را مرتب نگه مي دارد.
اين روال ها زندگي روزمره شما را براي يادگيري تنظيم مي كنند و اين انتظار را ايجاد مي كنند كه مدرسه مهم است.
۵. انتظار داشته باشيد فرزندتان به دانشگاه برودمن افرادي را مي‌شناسم كه بدون چنين انتظاري بزرگ شده‌اند و احساس مي‌كردند كه ورود به دانشگاه و گذراندن آن دشوارتر است. آن ها بايد به تنهايي مراحل ثبت نام را طي مي كردند، يا والدينشان علاقه اي نداشت كه مدركي داشته باشند.
همه كساني كه به دانشگاه مي روند موفقيت پيدا نمي كنند، همانطور كه همه كساني كه به كالج نمي روند با مشكل مواجه نيستند. اما كالج فرصت هاي زيادي را در دراز مدت ارائه مي دهد. درآمد بيشتر و بيكاري كمتر و ايجاد علايق مادام العمر چند مورد از اين موارد هستند.
بسياري از افراد در دانشگاه و تعامل با ديگران متوجه مي شوند كه چه علايقي در زندگي دارند و ياد مي گيرند كه چگونه مي توانند آن ها را بهتر دنبال كنند.
۶. نشان دهيد كه چگونه مدرسه بر آينده فرزند شما تأثير مي گذاردبسياري از مردم آموزه هاي مدرسه را مسخره مي كنند به طور مثال حتما زياد شنيده ايد كه انتگرال چه زماني به من كمك مي كند؟
مسلماً، ما هميشه موضوعاتي را كه در مدرسه مي آموزيم در زندگي روزمره به كار نمي بريم. ممكن است جزئياتي كه در تاريخ ياد مي گيريم و درس هاي تكاليفي كه در آن مطالعه كرده ايم اهميتي نداشته باشند.


تا به امروز، من هنوز از بسياري از برنامه هاي رياضي كه در دوره ابتدايي ياد گرفتم براي يافتن درصد استفاده مي كنم.
در مورد نحوه استفاده از آنچه در مدرسه آموخته ايد اكنون به عنوان يك بزرگسال صحبت كنيد. شايد نوشتن پروپوزال براي كار، با استفاده از مهارت هايي است كه در كلاس انگليسي آموخته ايد يكي از اين موارد باشد. در بحث ها مي توانيد نظرات خود را در مورد تاريخ و جغرافيا بهتر بيان كنيد زيرا در مدرسه آن ها را آموخته ايد.
علاوه بر استفاده مستقيم از آنچه در مدرسه آموخته ايد، شما مي توانيد انتقادي فكر كنيد، مشاهده كنيد، سوال كنيد. شما ياد گرفتيد كه چگونه استنباط كنيد، استدلال كنيد و تحقيق كنيد و  از اينكه چيز جديدي ياد گرفته ايد خوشحال شويد.
و مهمتر از همه به كودك خود بگوييد كه اگر به مدرسه نمي‌رفتيد يا خوب كار نمي‌كرديد، چه فصرت هايي ممكن بود وجود نداشته باشند. هرچه براي مدرسه ارزش بيشتري قائل باشيم، شانس ها و انتخاب هاي بيشتري در بزرگسالي مي توانيم داشته باشيم.

منبع:كانون مشاوران ايران-۱۰ روش علاقه مند كردن كودك به مدرسه


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۵:۵۱ ] [ دكتر غلامي ]

اختلال لالي انتخابي (selective mutism) نوع خاصي از اختلال اضطراب است كه مشخصه عمده ي آن ناتواني پايدار براي صحبت كردن در موقعيت هاي اجتماعي (مانند مدرسه، يا در حضور هم‌بازي ها) است، اين اختلال معمولاً در كودكي شروع شده و در صورت عدم درمان و توجه لازم، مي تواند تا بزرگسالي نيز ادامه يابد.
لالي انتخابي با پيشرفت آموزشي يا شغلي يا ارتباط اجتماعي تداخل مي يابد و براي تشخيص آن، بايد اين حالت ظرف يك ماه تداوم يابد و تنها به ماه اول مدرسه (زيرا در اين دوره اكثر كودكان خجالت مي كشند و از اين رو تمايلي به صحبت كردن ندارند) اكتفا نگردد.
 لالي انتخابي چيستدرصورتي كه ناتواني افراد در صحبت كردن تنها به دليل عدم شناخت يا بلد نبودن زبان گفتاري مورد نياز در آن موقعيت اجتماعي است نبايد به عنوان لالي انتخابي تشخيص داده شود. همچنين، اگر اختلال با خجالت ارتباط بيشتري داشته باشد نبايد احتمال وجود لالي انتخابي را داد.
علاوه بر اين در صورت مشاهده اسكيزوفرني يا ديگر اختلالات روان پريش رخ دهد نيز نبايد به عنوان اختلال لالي انتخابي تشخيص داده شود. در عوض، با ارتباط از طريق بيان هاي كلامي استاندارد (گفتار درماني)، كودكان داراي اين اختلال ممكن است بتوانند با اشارات، صداكشي هاي همزمان، كوتاه يا تك هجايي يا با تغيير صدا ارتباط برقرار كنند.

اختلال لالي انتخابياختلالات مرتبط با اختلال لالي انتخابيمشخصه هاي مرتبط لالي انتخابي ممكن است شامل كمرويي پيش رونده، ترس از خجالت در اجتماع، گوشه گيري و عقب نشيني اجتماعي، چسبيدن به ديگران، صفات وسواسي گونه، منفي گرايي، قشقرق هاي وحشتناك، نشان دادن رفتار كنترل كننده يا نافرماني به ويژه در خانه باشد.
امكان اختلال شديد در كاركرد اجتماعي و تحصيلي وجود دارد. مورد تمسخرگرفته شدن، سرزنش و مقصر شناخته شدن توسط همسالان نيز در اين شرايط متداول است. اگرچه كودكان با اين اختلال عموماً داراي مهارت هاي نرمال زبان هستند اما ممكن است گاهاً با اختلال ارتباطي (اختلال واج شناختي، اختلال زبان فراگير، اختلال زبان بياني دريافتي تركيبي) يا شرايط ناشي از گذراندن دوره پزشكي عمومي ناشي از نابهنجاري ها در گفتار مرتبط شود.
اختلالات اضطرابي (بالاخص فوبياي اجتماعي)، عقب ماندگي ذهني، معالجات بيمارستاني يا محرك هاي مفرط تنش زاي روانشناختي ممكن است در بروز اين اختلال نقش داشته باشند. كودكان مهاجري كه در تسلط به زبان رسمي كشور جديد ميزبان ناآشنا يا ضعيف باشند ممكن است از صحبت با غريبه ها در محيط هاي جديد ممانعت كنند (كه اين حالت به معني لالي انتخابي نيست).
به نظر مي رسد كه لالي انتخابي اختلالي كمياب باشد كه در كمتر از پنج صدم كودكان حاضر در شرايط تحصيلي عمومي يافت مي شود. لالي انتخابي در دختران نسبت به پسران اندكي متداول تر است و بيش تر ديده مي شود.
علائم خاص لالي انتخابي ناتواني مداوم در صحبت كردن در موقعيت هاي اجتماعي خاصي كه لازمه حضور در آن موقعيت صحبت كردن برخلاف ديگر موقعيت ها است (مانند كلاس درس، يا در مهماني). اين مشكل با پيشرفت شغلي يا آموزشي يا با ارتباط اجتماعي تداخل شديدي دارد. به عبارتي ديگر، شخص از تحصيل بازمي ماند (يا بي ميل مي شود) نمي توانند در راستاي شغل موردنظر خود پيش روند يا در برقراري ارتباطات اجتماعي خوب با دوستان يا دوستان يا افراد مهم ديگري ضعف دارند و به طور كلي طرد مي شود.طول اين اختلال دست كم يك ماه مي باشد (و به ماه نخست مدرسه رفتن محدود نيست). ناتواني در صحبت كردن به دليل بي اطلاعي، دشواري زبان گفتاري مورد نظر در موقعيت اجتماعي نيست.اختلال ارتباطي (لكنت زبان) توصيف بهتر اين اختلال نيست و منحصراً در طي دوره هاي اختلال رشدي فراگير، اسكيزوفرني يا ديگر اختلالات روان پريشي رخ نمي دهد.نشانه ها بر اساس ويراست پنجم راهنماي تشخيصي و اماري اختلالات رواني انجمن روان شناسي آمريكا DSM-5 آورده شده اند.


راه هاي درمان لالي انتخابيبرنامه درماني اختلال لالي انتخابي كودك و والدين را درگير مي كند و از راهبردهاي مبتني بر شواهد خاصي استفاده مي كند تا به كودك آموزش دهد كه چگونه اضطراب خود را در پيش دبستاني/مدرسه و در جمع مديريت كند، بنابراين آن ها را قادر مي سازد از برقراري ارتباط لذت ببرند و دوران كودكي كم اضطراب را تجربه كنند.
بسياري از كودكاني كه با آنها كار مي كنيم مشكلات ديگري نيز دارند، مانند مسائل رفتاري در خانه، مسائل مربوط به عزت نفس، تنظيم احساسات، فوبيا، مسائل مربوط به دستشويي و خوردن، اختلال طيف اوتيسم (ASD)، مشكلات يادگيري، مشكلات گفتاري و زباني (جدا از لالي انتخابي) و مشكلات مهارت هاي اجتماعي. هر يك از اين مسائل را مي توان به عنوان بخشي از برنامه كلي درمان، ارزيابي و هدف قرار داد.
بهترين درمان براي لالي انتخابي چيست؟بيشترين درمان موفق براي لالي انتخابي، درمان شناختي رفتاري است. رويكردهاي رفتاردرماني، از جمله مواجهه تدريجي، مديريت احتمالي، شكل دهي متوالي، و محو شدن محرك، در درمان اضطراب دوران كودكي موفق مي باشد.
روانشناسان تكنيك‌هاي مقابله‌هاي مختلف را براي مديريت استرس ارائه مي كنند برخي از تكنيك هاي رفتاري براي بهبود مهارت هاي گفتاري در موقعيت هاي خاص عبارتند از:
مدل‌سازي. شامل ساخت فيلم‌هاي ضبط‌شده و صوتي با الگوبرداري از رفتارهاي مناسب، نشان دادن صحبت بزرگان در موقعيت‌هايي است كه قبلاً سكوت كرده‌اند. ضبط ها به طور منظم در طول جلسات درماني پخش مي شوند تا به شنيدن صحبت هاي خود در شرايط مختلف عادت كنند.

منبع:كانون مشاوران ايران-اختلال لالي انتخابي | درمان قطعي + تشخيص


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۳:۵۱ ] [ دكتر غلامي ]

طول عمر بيماران اسكيزوفرني يكي از نگراني هاي اصلي اين افراد مي باشد. خوشبختانه افزايش اميد به زندگي براي افراد مبتلا به اسكيزوفرني با دسترسي بهتر به پزشكي و ساير خدمات بهداشت عمومي امكان‌پذير است.
طول عمر بيماران اسكيزوفرني مي تواند موضوع پيچيده اي باشد كه باعث نگراني بسياري از افراد شود. در حالي كه اسكيزوفرني به خودي خود لزوماً يك علت شايع مرگ نيست، افراد مبتلا به اين بيماري ممكن است به طور بالقوه اميد به زندگي كمتري نسبت به افراد بدون اين بيماري داشته باشند.
بر اساس گزارشات موسسه ملي سلامت روان (NIMH)، ميانگين طول عمر بيماران اسكيزوفرني در ايالات متحده به ۲۸٫۵ سال كاهش يافته است كه آمار قابل توجهي مي باشد.
متاسفانه اين آمار اميد به زندگي ممكن است به شرايط سلامتي مرتبط باشد كه معمولاً با اين اختلال همراه است، اين اختلالات شامل موارد زير مي باشد:
بيماري قلبيديابتبيماري كبدافراد مبتلا به اسكيزوفرني اغلب شانس بيشتري براي تجربه مرگ ناشي از خودكشي نسبت به افراد بدون اسكيزوفرني دارند. موسسه ملي سلامت روان تخمين مي زند كه ۴٫۹٪ از افراد مبتلا به اسكيزوفرني به دليل خودكشي مي ميرند.
طول عمر بيماران اسكيزوفرنيافراد مبتلا به اسكيزوفرني اغلب ۳٫۵ برابر بيشتر از افرادي كه درگير اين بيماري نيستند در سال جان خود را از دست مي دهند. اسكيزوفرني مي تواند به طور متوسط ​​۱۴٫۵ سال از طول عمر يك فرد كم كند.
تحقيقات در سال ۲۰۲۰ نشان داد كه درمان به موقع، مناسب و كمك خانواده مي تواند طول عمر بيماران اسكيزوفرني تا هفت سال افزايش دهد، علاوه بر اين در كيفيت زندگي آن ها نيز تاثير زيادي دارد.



بيماران اسكيزوفرنيمرگ بيماران اسكيزوفرنيهمان طور كه گفته شد اين بيماري با ساير اختلالات همراه مي باشد كه گاهي اوقات مي تواند زندگي اين افراد را به خطر بياندازد:
بيولوژيكي: بيماري هاي قلبي عروقي، سرطان، ديابت، آنفولانزا، نقص هاي رشد عصبيشخصي: تنهايي و انزوا، سبك زندگي ناسالم، سوء مصرف مواداجتماعي: مرگ تصادفي، خودكشي، استرس شديد، تروما، فقر به دليل نرخ بيشتر بيكاريخودكشي بيماران اسكيزوفرنيتأثير خودكشي را نمي توان در مورد كاهش طول عمر بيماران اسكيزوفرني ناديده گرفت. يك مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان مي دهد كه افراد مبتلا به اسكيزوفرني۴٫۵ برابر بيش تر احتمال دارد كه خودكشي كنند.
افراد مبتلا به اسكيزوفرني با بيگانگي و طرد شدن از جامعه خود مواجه مي‌شوند كه احساس انزوا، ناتواني و فقدان احساس تعلق را در آن ها دامن مي‌زند.
افزايش اميد به زندگي براي افراد مبتلا به اسكيزوفرنيافزايش طول عمر بيماران اسكيزوفرني شامل مداخلات زير مي باشد:
افزايش دسترسي به مراقبآموزش پزشكيشناسايي و مديريت خطر قلبي عروقيكاهش مصرف دخانيات و سوء مصرف موادكاهش انزوا از طريق گروه هاي حمايتيدسترسي به گزينه هاي سبك زندگي سالممداخله زودهنگامدرمان هدفمندآموزش بهتر براي عمومارائه برنامه هاي قوي تر و هدفمندتر از خودكشي براي افراد مبتلا به اسكيزوفرني

منبع:كانون مشاوران ايران-طول عمر بيماران اسكيزوفرني


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۰:۳۲ ] [ دكتر غلامي ]

ترس انواع مختلفي دارد كه بسياري از افراد در جنبه هاي مختلف زندگي خود با آن مواجه مي شوند. ترس از قرار گرفتن در يك محيط باز، ترس از قرار گرفتن در يك جمع، ترس از قرار گرفتن در محيط تاريك، ترس از برقراري ارتباط با جنس مخالف، ترس از قرار گرفتن در فضايي بسته و تنگ، ترس از سخنراني در حضور جمع و هزاران ترس ديگر وجود دارند كه بسياري از افراد را در طول زندگي آزار مي دهند. ترس تنها مختص بزرگسالان نيست بلكه در كودكان نيز مي تواند به طور باورنكردني وجود داشته باشد.
نكته بسيار مهم در مورد ترس اين است كه ترس فقط در صورتي كه از حالت نرمال خود خارج شود ترس ناميده مي شود به طور مثال اگر يك كودك از ارتفاع بالا در نوك يك قله بترسد نمي توان او را كودك ترسو ناميد اما اگر يك كودك در حضور خانواده خود جرات رفتن به اتاق خودش را نداشته باشد و از تنهايي و تاريكي در اتاقش به شدت وحشت داشته باشد مي شود او را در زمره كودكان ترسو قرار داد.


نكته مهم در كاهش ترس در كودك ترسو اين است كه بايد او را به تدريج با اين كار اشنا نمود مثلا اگر او از شنا كردن در عمق يك متري مي ترسد ابتدا لازم است تا در عمق سي سانتي قرار گرفته و ارام ارام و با گذشت زمان از او انتظار قرار گرفتن در عمق يك متري را داشت و نه اينكه يكباره او را در درون عمق يك متري پرتاب كرد و گفت ايرادي ندارد و ترسش ريخته مي شود! چرا كه اين كار مي تواند بسيار خطرناك باشد و حتي منجر به مرگ نيز شود. بايد براي كاهش ترس در كودكان ترسو با ان ها همراه شد مثلا در مثال بالا اگر پدر به ارامي دست فرزند خود را بگيرد و او را با محيط استخر و آب آشنا نمايد كودك كم كم مي تواند به  شرايط عادت كرده و ترسش فرو مي ريزد اما تصور كنيد كه پدري به  جاي اين كار به يكباره فرزند خود را در درون اب بيندازد. در واقع در صورت بروز چنين اتفاقي كودك به پدر و يا مادر بي اعتماد شده و ترسي ديگر در او به وجود مي آيد كه ترس از والدين است و اگر او به اين مرحله برسد نه تنها بسياري از ترس هايش خوب نمي شود بلكه بدتر نيز خواهد شد و ديگر به هيچ نحوي نمي توان به راحتي ترس ها را در او از بين برد و به او كمك كرد. استفاده از واژه هاي مثبتي مانند ” مي دونستم كه تو ميتوني” مطمنم كه تو شجاعي” و اين قبيل عبارات مي تواند اعتماد به نفس را در كودك افزايش داده و هم چنين مثالهايي از قهرمانان شخصيت هايي كه فرزند در كارتون و فيلم و با داستان خوانده بسيار مهم مي باشد. مثلا بگوييد ” پسرم مثل فلان قهرمان شجاع است” البته اين نكته را بايد دقت نمود كه كودك نبايد حس كند كه تحت فشار است بلكه به آرامي و ظرافت بايد اين موارد به او گفته  شود. نكته مهم بعدي اين است كه اگر كودك ترسو از مواجهه با ترس فرار كرد يك امر طبيعي است و نبايد حمايت شما از بين رود چرا كه در اين صورت او احساس ترس بيشتري نموده و ممكن است كه به طور كلي اعتماد به نفسش از بين برود پس نياز است تا دائما او حس كند كه شما به عنوان حامي و پشتيبان او هستيد حتي اگر او هنوز آمادگي شكست ترس و مواجهه شدن با آن را به خوبي نداشته باشد.


نكته مهم ديگر اين است كه مي بايست صبور باشد و فرصت هاي زيادي به فرزند خود بدهيد مثلا اگر او نتوانست با ترسش مقابله كند به او بگوييد” هيچ ايرادي ندارد هنوز هم فرصت داري” اين جمله به او مي فهماند كه تسليم شدن معنايي ندارد و همواره بايد اميدوار بود. مورد مهم ديگر اين است كه هرگز نبايد ترس ها را در يك كودك ترسو كم انگاشته و آن ها را مسخره نمود چرا كه جنس ترس در آن ها با بزرگسالان متفاوت است مثلا نبايد به او بگوييد” تو كه ديگر بچه نيستي، اين كه ترسي ندارد” و به جاي آن مي شود گفت” من هم از برخي چيزها مي ترسم كه شايد تو نترسي” اما ترس نمي تواند من را شكست دهد و نكته مهم هم همين است كه كودك بفهمد كه مي تواند بزرگترين ترس ها را نيز شكست داده و راحت شود. در نهايت و در صورت رعايت موارد گفته شده اگر باز هم كودك ترس هاي زيادي دارد كه روند زندگي اش را مختل نموده مشاوره با متخصصان روانشناسي مي تواند بسيار مفيد و راهگشا باشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-كودك ترسو


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۸:۲۳ ] [ دكتر غلامي ]

مراقبت از خود چيست؟ چگونه خودمان را دوست داشته باشيم؟ گاهي اوقات ممكن است فريب بخوريم و فكر كنيم كه مراقبت از خود شامل خريدن چيزهايي است كه مي خواهيم اما اين همه ماجرا نيست.
بيدار شدن در ساعت ۵ صبح براي يك كلاس تمريني اگر واقعا به آن احتياج داشته باشيم مي تواند مراقبت از خود در نظر گرفته شود (حتي اگر در آن زمان احساس خوبي نداشته باشيم)، خود مراقبتي مي تواند شامل تميز كردن خانه، خواب اضافي و ورود كمي دير به محل كارتان باشد.
بيشتر اقدامات خودمراقبتي با نوعي «هزينه» همراه است (معمولاً زمان و گاهي اوقات پول) در حالي كه هنوز به ياد داشته باشيم كه نسبت به اطرافيانمان تعهداتي داريم (مانند كار، خانواده، روابط).
مراقبت از خود كاملاً ذهني بوده و بر اساس خواسته ها و نيازهاي فرد در آن لحظه است. ممكن است برخلاف رئيستان كه برنامه مهماني براي آخر هفته فراهم كرده است دوست داشته باشيد در خانه بمانيد و فيلم ببينيد، يا برخلاف همسرتان كه دوست دارد در خانه بماند دوست داشته باشيد كه به پياده روي برويد.
مراقبت از خود در كجاي يك رابطه قرار مي گيرد؟خود مراقبتي در رابطه سخت تر مي شود، به عبارت ديگر مي‌توانيد استدلال كنيد كه براي بسياري از افراد، مجرد بودن مراقبت از خود را تا حدودي آسان‌تر مي‌كند و در اين شرايط ما زمان و قدرت تصميم‌گيري بيشتري داريم تا دقيقاً آنچه مي‌خواهيم انجام دهيم (آنچه مي‌خواهيم بخوريم، وقت خود را صرف انجام آنچه مي‌خواهيم كنيم).
جنبه‌هاي منفي نيز در اين مورد وجود دارد (ممكن است احساس تنهايي كنيم يا حمايت عاطفي را كه روابط به همراه دارد از دست بدهيم)، اما واقعيت اين است كه مراقبت از خود در هنگام مجردي بسيار آسان‌تر است.
رابطه نياز به سازش طرفين دارد بنابراين اين احتمال وجود دارد كه برنامه هاي آن ها شلوغ تر شود و مجبور شوند براي فعاليت هاي مشتركي كه حتي مورد علاقه آن ها نمي باشد نيز جا باز كنند.
سرگرمي هايي كه در زمان مجردي انجام مي‌دهيم، مانند ورزش منظم، صرف وقت با دوستان، سرگرمي‌هاي انفرادي مانند پياده‌روي طولاني يا كلاس‌هاي زبان در زندگي مشترك كم رنگ تر مي شود.



مراقبت از خودچرا بايد خودمان را دوست داشته باشيم؟۱٫ دوست داشتن خود باعث ايجاد اعتماد به نفس مي شود.وقتي خودتان را دوست داريد، به احتمال زياد احساس اعتماد به نفس و امنيت خواهيد داشت.
اين به شما قدرت مي‌دهد تا ريسك‌هاي خلاقانه بپذيريد، چيزهاي جديد را امتحان كنيد، با افراد جديد ملاقات كنيد و افق‌هاي خود را گسترش دهيد. عشق به خود باعث اعتماد به نفس مي شود و اعتماد به نفس باعث رشد مي شود.
۲٫ وقتي خودتان را دوست داريد، نيازي به تاييد خارجي نداريد.همه دوست دارند احساس كنند كه مورد علاقه و اعتبار هستند. بسياري از ما به دنبال اين اعتبار هستيم، اما اگر بتوانيد ياد بگيريد كه خودتان را دوست داشته باشيد، مي‌توانيد هر جا كه مي‌رويد احساس دوست داشتن و معتبر بودن را با خود داشته باشيد، زيرا اين احساس از درون شما مي‌آيد.
۳٫ مي توانيد از بازي مقايسه رها شويد. مقايسه بسيار مضر است.
رسانه‌هاي اجتماعي مقايسه را به يك بيماري همه‌گير تبديل كرده‌اند به اين شكل ما مشكلات و بدي هاي زندگي خود را با قسمت هاي خوب زندگي ديگران مقايسه مي كنيم.
اما وقتي خودت را دوست داشته باشي، مقايسه ديگر قدرتي ندارد. شما مي توانيد شادي ديگران را ببينيد و براي او خوشحال باشيد، بدون اينكه اجازه دهيد اين اتفاق روي خوشبختي شما تأثير منفي بگذارد.

منبع:كانون مشاوران ايران-چگونه از جسم و روان خودتان مراقبت كنيد | راهكارهاي تضميني


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۷:۰۵ ] [ دكتر غلامي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب