?>
خبر شی      Canli      روز 100      سایت نوید      فال ابجد      دیدگاه روز      زندگی لوکس      -      روز ۱۰۰      ساناخبر      روانشناسی      اخبار اقتصادی      -      روز ۱۰۰      هفت ستاره      -      -      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      *      +      -      *      +      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
همسرداري

همسرداري
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 66
دیروز : 216
افراد آنلاین : 1
همه : 102561
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ريزش مو ، علل و درمان هاي خانگي براي ريزش مو
ريزش مو عاملي بسيار شايع در ميان مردان و زنان مي باشد و در دراز مدت بر روي ظاهر افراد تغييراتي ايجاد مي كند كه باعث نگراني افراد مي شود، ريزش پنجاه تا صد عدد مو در طول روز طبيعي مي باشد اين اتفاق براي اين كه موهاي مرده بريزد تا موهاي جديد رشد كند به وجود مي آيد و بسيار لازم و طبيعي مي باشد.
اما در بسياري از افراد به دليل وراثت و فشارهاي جسمي و رواني ريزش مو بيش از اندازه اتفاق مي افتد و روش هاي درماني خاص خود را دارد، با مراجعه به متخصص و با استفاده از دارو مي توان از كم پشتي و ريزش مو جلوگيري كرد.
در ادامه اين مقاله مجموعه اي از روش هاي خانگي موثر و بدون عوارض براي ريزش مو را بيان مي كنيم كه روش هاي مفيد تري نسبت به دارو ها و مواد شيميايي مي باشد، همچنين بهره بردن از مشاور براي كنترل استرس و اضطراب تا حد زيادي از ريزش مو جلوگيري مي كند.
چرا جلوگيري از ريزش مو اهميت دارد؟ريزش مو اتفاقي است كه احتمال دارد در هر سني رخ دهد و با توجه به شرايط جسمي و رواني افراد متفاوت مي باشد، جلوگيري از ريزش مو به دو دليل اهميت دارد، اول اين كه ريزش مو تاثير مستقيمي بر روي زيبايي فرد دارد و فردي كه موهاي پرپشت و زيبايي دارد نشانگر شادابي و جواني او مي باشد و اگر ريزش مو زياد باشد به مرور بر چهره فرد اثر مي گذارد و دليل دوم به خاطر آسيب هاي رواني است كه بر روي فرد گذاشته مي شود.


آسيب هاي رواني عبارت اند از: كم شدن اعتماد به نفس، ترس و خجالت در حضور جمع، تجربه استرس و اضطراب زياد در كنار بي قراري و احساس ناخوشي از پيامد هاي نامطلوب ريزش مو مي باشد.
ريزش مو در سنين كودكي و نوجواني از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد و لازم است هر چه سريع تر اقداماتي براي درمان آن صورت گيرد.
عمده ترين دليل ريزش مو كدام اند؟به طور طبيعي روزانه مقداري از موهاي انسان از سر جدا مي شود و مي ريزد، اما آن چه كه به عنوان ريزش مو مطرح مي شود ميزان غير طبيعي مو مي باشد كه بيش از اندازه است و از كف سر جدا مي شود، ريزش مو دلايل متفاوتي دارد كه برخي از اين دلايل را در ادامه شرح داده ايم.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ريزش مو ، علل و درمان هاي خانگي براي ريزش مو


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۰:۲۱ ] [ دكتر غلامي ]

فزايش تمركز در كودكان، راه هاي افزايش تمركز هنگام درس خواندن
بسياري از والدين در جلسات مشاوره از متخصصين مي پرسند كه چطور حافظه فرزندمان را تقويت كنيم و باعث افزايش تمركز او شويم. زماني كه كودكتان شما را كلافه كرده است و بسيار زياد جست و خيز مي كند و هنگامي كه با او صحبت مي كنيد به حرف هاي شما توجه نمي كند و تكاليف مدرسه اش را به درستي و به طور كامل انجام نمي دهد و وسايلش را در مدرسه و هر جاي ديگر جا مي گذارد و نمي تواند نظم را رعايت كند.
تحمل رعايت نوبت در بازي ها و فعاليت هاي گروهي را ندارد  و كاري را شروع كرده و نصفه كاره رها مي كند به اين معناست كه او با مشكلاتي نظير توجه و تمركز رو به رو مي باشد و شما بايد سعي كنيد راه حلي را بيابيد كه باعث افزايش تمركز و توجه او شود، در ادامه اين مقاله به بررسي اين موضوع مي پردازيم و از نظر روانشناسي آن را مورد بررسي قرار مي دهيم پس مطالب اين مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهيد.
 روش هاي افزايش تمركز در كودكانمشكل تمركز به دلايل مختلفي در ميان كودكان به وجود مي آيد، يكي از شناخته ترين دلايل آن بيماري بيش فعالي و نقص توجه مي باشد كودكاني كه به بيماري بيش فعالي دچار مي شوند معمولا در كنار مشكلات تمركز  فعاليت بسياري دارند كه اين فعاليت ها نسبت به همسالان خودشان طبيعي نيست البته احتمال دارد كه كودك به اختلال نقص توجه دچار شود و با مشكلاتي رو به رو شود كه در اين صورت نشانه ها و علائم بيش فعالي در آن نمود ندارد.
بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه كودكي كه دچار مشكلات توجه مي شود حتما بيش فعال نمي باشد و احتمال دارد مشكل اصلي كودك در توجه و تمركز او نباشد بلكه به خاطر استرس و اضطراب و حالت هاي رواني، اختلالاتي در او به وجود آمده باشد كه بر روي تمركز او اثر گذاشته است اين مسئله در كودكاني كه سن كمي دارند و دبستاني هستند بسيار ديده مي شود.
هم چنين دانش آموزاني كه فشار زيادي را بايد تحمل كنند، والدينشان با آن ها رفتارهاي سخت گيرانه دارند يا به دلايل مختلفي در مدرسه دچار اضطراب و استرس هستند در اين صورت نمي توانند عملكرد طبيعي خودشان را حفظ كنند و در بسياري از موارد با مشكلات حافظه و دشواري هايي در توجه دچار مي شوند كه در اين خصوص بهتر است از روانشناس متخصص در حوزه كودك كمك بگيرند تا راهنمايي هاي لازم را در اختيار آن ها قرار دهند.


آيا براي افزايش تمركز و توجه كودك بايد داروي ريتالين مصرف كند؟بسياري از والدين بر روي داروهايي كه به فرزندشان مي دهند بسيار حساس هستند اين حساسيت آن ها تا حدي به جا مي باشد زيرا اگر كودك داروي اشتباهي استفاده كند بر روي ذهن و روند رشدي او تاثير منفي مي گذارد و بايد به اين نكته توجه كنيد كه هر مشكل توجيهي نيازمند مصرف ريتالين نمي باشد اين دارو تنها زماني كه بيش فعالي كودك تشخيص داده شود مورد تجويز قرار مي گيرد و در صورتي كه كودك غير بيش فعال آن را استفاده كند اثرات مخربي بر روي او خواهد داشت و مشكلاتي را براي او به وجود مي آورد.
براي اين كه بخواهيد بيش فعالي را به درستي تشخيص دهيد بايد از روانشناس فهميده و باتجربه كمك بگيريد و در هنگامي كه نياز باشد كودك را به پزشك ارجاع مي دهد تا داروهايي را براي او تجويز كند و داروهاي مناسبي را دريافت كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-افزايش تمركز در كودكان | راه هاي افزايش تمركز هنگام درس خواندن


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۶:۳۴ ] [ دكتر غلامي ]

آموزش پس انداز كردن به كودكان | افزايش مهارت هاي مالي كودكان
آموزش پس انداز كردن به كودكان يكي از مهم ترين مواردي مي باشد كه والدين بايد به آن توجه بسياري داشته باشند زيرا يادگيري پس انداز كردن در زمان كودكي باعث مي شود تا در بزرگسالي تا براي مديريت مالي در آينده و تامينر فاه خود و خانواده آمادگي لازم را داشته باشد.
شكل گيري شخصيت افراد به ميزان زيادي به محيط خانواده و تربيت آن ها در دوران كودكي بستگي دارد و به همين دليل نحوه آموزش مهارت هاي مالي توسط والدين در دوران كودكي از اهميت بسياري برخوردار مي باشد و تعيين مي كند كه فرد در آينده داراي شخصيتي ولخرج و اقتصادي مي باشد براي آن كه در مورد آموزش  مسائل مالي  و نحوه پس انداز كردن اطلاعات كامل تري داشته باشيد مي توانيد از مشاوره كودك كمك بگيريد در ادامه اين مقاله راه هاي آموزش پس انداز كردن به كودكان را بيان كرده ايم.
از چه سني پس انداز كردن را به كودكان آموزش دهيم؟بر اساس مطالعاتي كه انجام شده است بسياري از كودكان از سن چهار سالگي به رابطه ميان پول و خريد وسائل مورد علاقه شان پي مي برند و تا سنين هفت سالگي با اعداد و ارقام و شمارش آن ها آشنا مي شوند و در اين سن كودكان متوجه مي شوند كه اگر پول هايشان را جمع كنند مي توانند وسائل مورد علاقه شان را بخرند و به همين دليل لازم است والدين در سنين شش تا هفت سالگي مسائلي مانند آموزش پس انداز كردن، مديريت مالي و دادن پول تو جيبي به كودكان را آغاز نمايند تا با اين مسائل آشنا شوند.
زيرا يادگيري هر چيزي در سنين اوليه كودكي باعث نهادينه شدن آن ها در فرد مي شود و در سبك زندگي فرد تاثير مي گذارد و به همين دليل بسيار اهميت دارد تا كودكان با روش هاي پس انداز كردن آشنا شوند زيرا اين امر به آن ها كمك مي كند تا در بزرگسالي بهتر بتوانند مسائل مالي را مديريت كنند و كمتر با مشكلات و مسائل مالي رو به رو شوند.


آموزش پس انداز كردن به كودكان، پول تو جيبيبرخي از والدين بر اين عقيده هستند كه اگر خودشان پس انداز كنند كودكان نيز ياد مي گيرند تا حدودي اين عقيده درست مي باشد زيرا والدين الگوي كودكان هستند و كودكان از آن ها تقليد مي كنند اما كوشش و خطا مهم ترين عامل در يادگيري مي باشد.
يكي از بهترين راه براي يادگيري پس انداز كردن، دادن پول توجيبي به كودكان مي باشد زيرا از طريق آن پول مي توانند پس انداز كردن را تجربه كنند و براي پولي كه به آن ها داده شده است برنامه ريزي داشته باشند، در اين شرايط هر ماه مقداري پول به كودك داده مي شود تا به صورت مستقل آن را خرج كند و مقداري از آن را پس انداز نمايد البته دادن پول تو جيبي به كودكان بايد با رعايت نكاتي همراه باشد تا فرد بتواند پس انداز كردن را بهتر آموزش دهد

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-آموزش پس انداز كردن به كودكان | مهارت هاي معجزه آسا مالي كودك ام


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۷:۱۷ ] [ دكتر غلامي ]

فرايند اجتماعي شدن كودك ( راهنماي روان شناختي)
فرايند اجتماعي شدن كودك يا همان جامعه پذيري مرحله اي مهم در رشد انسان به حساب مي آيد و اولين محيط اجتماعي كه كودك با آن ارتباط برقرار مي كند خانواده مي باشد و برقراري ارتباط با والدين اولين نياز اجتماعي كودك شناخته مي شود.
و زماني كه كودك با پدر و مادر خود ارتباط برقرار مي كند احساس امنيت و خوشحالي مي كند و با ادامه اين روند سطح روابط اجتماعي كودك در آغوش خانواده گسترش مي يابد و بعد وارد اجتماعي ديگري مانند جامعه، اقوام و دوستان مي شود.
اگر والدين نسبت به اجتماعي شدن فرزندان آگاهي و شناختي كاملي داشته باشند فرايند اجتماعي شدن براي فرزندان هموارتر خواهد شد و به اين منظور در اين مقاله به معرفي فرايند اجتماعي شدن كودك پرداخته ايم  و در صورتي كه احساس مي كنيد كودك شما كمتر اجتماعي مي باشد و بيشتري به گوشه گيري تمايل دارد در اين هنگام حتما به مشاوره كودك مراجعه كنيد و از او كمك بخواهيد.
فرايند اجتماعي شدن كودك، نقطه آغازروانشناسي كودك در ابتدا بسيار مهم مي باشد و والدين بايد اطلاعات كاملي در مورد آن داشته باشند و با روانشناس متخصصي در ارتباط مستمر قرار بگيرند، و بر اساس نظر پژوهشگران تاثير پذيري كودك از همان قبل تولد آغاز مي شود به گونه اي كه كودك در شكم مادر سطحي از درك و فهم را دارد و از آن تاثير مي پذيرد اما بعد از تولد و خروج از رحم اين سطح بسيار گسترده تر مي شود زيرا  كودك با محيط خارج به صورت مستقيم ارتباط مي گيرد. در اين هنگام علاوه بر تاثير پذيري كودك فرصت تاثيرگذاري را به دست مي آورد و با محيط خارج تعاملاتي را برقرار مي كند و در اين شرايط هر فعاليت كه خانواده و افراد نسبت به كودكشان انجام مي دهند بر روي رشد او تاثير مي گذارد.


به عنوان مثال صحبت كردن با كودكي كه هنوز زبان باز نكرده است باعث مي شود تا مهارت هاي ارتباطي او توسعه يابد و تعامل كودك با محيط اطراف به مرور زمان شامل محيط بزرگ تري مي شود به عنوان مثال در سن دو سالگي علاوه بر اين كه از مصاحبت با پدر و مادر لذت مي برد تمايل دارد تا به بازي با كودكان ديگر بپردازد و با آن ها سرگرم شود.
فرآيند اجتماعي شدن كودك هيچگاه قطع نمي شود ولي تا سن خاصي براي افراد يكسان مي باشد و با سرعت بيشتري ادامه مي يابد و بعد از آن سرعتش كندتر مي شود. در نتيجه فرايند اصلي اجتماعي شدن كودك به معني تاثيرگذاري و تاثير پذيري او از محيط هاي اطراف از همان ابتداي تولد شروع مي شود و تا پايان عملكرد مغز ادامه مي يابد، و همچنين بيان شده است كه پرورش مهارت هاي ارتباطي كودك در طول زمان به فرايند اجتماعي شدن او كمك بسياري مي كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-فرايند اجتماعي شدن كودك |سرانجام بد كودكان منزوي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۴:۲۵ ] [ دكتر غلامي ]

عشق دختر به پسر، نشانه هاي عشق دختران را بشناسيد
عشق دختر به پسر مسئله اي است كه در بسياري از مواقع پنهان مي ماند زيرا دختران خجالت مي كشند به پسران ابراز احساسات كنند و يا ابراز احساسات به پسر را نشانه اي از شكستن غرور خود مي دانند، اما با اين حال عشق آن ها به صورت ناخواسته در رفتارها، حركات و گفتار آن ها با شخص مورد نظرشان مشخص مي شود.
در ارتباط عاطفي و احساسي نقش هر دو نفر بسيار مهم و تاثير گذار مي باشد و اين كه رابطه عاطفي ادامه پيدا كند و يا دچار شكست شود به ميزان زيادي به رفتار ها و اعمال دو طرف بستگي دارد. در بسياري از اوقات تفاوت عشق ميان زنان و مردان باعث مي شود تا مشكلات عاطفي در ميان آن ها به وجود آيد، در اين روابط دختران در عشق حساس تر هستند و بيشتر وابسته مي شوند.
پيشنهاد مي شود براي اين كه رابطه هاي عاشقانه به سرانجام برسد با مشاوره روانشناسي مشورت كنيد تا در اين زمينه اطلاعات لازم را به شما بدهند.
نشانه هاي عشق دختر به پسرخانم ها بيشتر بر اساس احساساتشان عمل مي كنند و عاشق مي شوند و به همين دليل اگر عشق در دختران اتفاق بيفتد بسيار تاثير گذار و پايدار خواهد بود در صورتي كه اين عشق به درستي بيان شود مي تواند زمينه ساز ارتباطي صحيح و سالم و محكم باشد.
همچنين دختران در زندگي و عشق به دنبال فردي هستند كه مسئوليت زندگي را بتوانند به دستش بدهند و به او تكيه كنند بنابراين آن ها معمولا شخصي كه مقتدر، باغيرت و حمايتگر باشد را به عنوان همسر مي پذيرند.
عشق و علاقه دختران در آغاز رابطه بسيار مهم مي باشد اما دختران اين عشق و علاقه را به سختي بروز مي دهند و اين موضوع باعث مي شود تا در رابطه آسيب هايي به آن ها وارد شود، شايد شخص عشق زيادي به پارتنر خود داشته باشد اما نتواند احساسات خود را بيان كند و در بيان آن با مشكلاتي رو به رو مي شود و طرف مقابل هم به راحتي نمي تواند متوجه اين موضوع شود.


ابراز عشق و احساسات در دخترانبر اساس مطالبي كه بيان شد بروز عواطف از طرف دختران بسيار سخت و دشوار مي باشد به خصوص اگر شروع كننده رابطه دختران باشند زيرا در بسياري از جوامع پيشنهاد دادن و ابراز عشق از سمت بانوان رايج نيست و به همين دليل دختران اگر نسبت به شخصي احساساتي شدند به سختي مي توانند آن احساسات خود را بيان كنند و عشق خود را به او نشان دهند.
در بسياري از مواقع دختران احساسات و عواطف خود را ناديده مي گيرند و با تمام عشق و محبتي كه به طرف مقابلشان دارند آن عشق را سركوب مي كنند اما بيان كردن احساسات از طرف آن ها براي شروع يك رابطه عاطفي غيرممكن هم نمي باشد.
با اين وجود عواطف و احساسات دختران به طور ناخوداگاه در رفتار ها و كارهايي كه انجام مي دهند بروز پيدا مي كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-عشق دختر به پسر | چرا نشانه هاي عشق دختران را به شما نمي گويند


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۳:۰۶ ] [ دكتر غلامي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب